Promatrajući strukturu hrvatskog gospodarstva, prevladavaju mala i srednja poduzeća sa udjelom većim od 90%.Upravo zbog njihovog utjecaja na gospodarski razvoj zemlje odnosno zaposlenost, povećanje izvoza, ostvarenja prihoda, ubrzanja razvoja te smanjenja regionalnih i socijalnih razlika, posvećujem im posebnu pozornost.
Vrijednosni sustavi u poduzeću stvaraju se od njegova postanka. A od samog početka bitni su odgovori na pitanja: Što želimo postići? Kako i kada dostići zadane ciljeve? Na koji način je definiran uspjeh? Što je zapravo uspjeh i ostvarenje unutar postojećeg poduzeća?
Što kada rezultat nije onakav kakav smo očekivali? Što je dovelo do pada prihoda, povećanja troškova, nenaplaćenih potraživanja, sporog obrtaja zaliha, porasta zaduženosti, upitne likvidnosti?
Brzina gospodarskih i tehnoloških promjena znači da jučerašnji pravi put možda neće funkcionirati danas odnosno da može biti poguban za poslovanje sutra. Pristup rješavanju problema je ono što izdvaja one koje karakterizira poslovni rast i profitabilnost odnosno one koji dugoročno opstaju na tržištu.
Neovisno govorimo li o malim ili srednjim poduzećima, novoosnovanim ili onima koji postoje dugi niz godina na tržištu, najčešće probleme s kojima se susreću u svakodnevnom poslovanju svrstala bih u 15 prepoznatljivih poslovnih izazova:
Pročitaj više...